lördag 4 oktober 2008

Nu har det hänt igen!!!! (panik)

I vintras trillade det ner i Kaja i skorstenen (vissa kanske minns det inlägget) när jag skulle elda och jag blev vettskrämd!! Vi har nät uppe på skorstenen, så ingen vet inte hur det gick till. Idag när jag gick förbi murspisen på väg ut i köket hörde jag ett ljud. Konstigt??? Vi har eldat ganska mycket senaste veckorna, så luckorna var rejält sotiga och jag fick krypa ända intill glaset och titta.

AAAAAAAAHHHHHHHH jag studsade en meter bakåt, när jag fick syn på två gula ögon. INTE NU IGEN!!!!!!! och Anders är inte hemma idag :( Jag såg nog tyvärr Hitchcock filmen Fåglarna vid en olämplig tidpunkt i livet, för sen dess är jag livrädd för vissa fåglar, såsom Kråkor, Kajor etc och det är inte alls särskilt kul :( Nu sitter jag på ovanvåningen och låtsas inte om kraken där nere....Huh

2 kommentarer:

Sagoruna sa...

Varför är Anders adlrig till hands när han verkligen behövs? ;-D

Jenny,Nokia och Leo sa...

Jag kan rapportera att pippi-fågeln är utsläppt och till synes oskadd flög iväg :D