onsdag 22 oktober 2008

Dålig reklam

Häromdan fick jag en brochyr från ett företag som heter AIG Europe. Detta företag säljer försäkringar och just nu hade de ett erbjudande om att teckna en försäkring gällande kvinnlig cancer (bröst och underliv) Denna försäkring kan tecknas från 18 års ålder!!! Det enda godkända betalningsättet var via autogiro. Som ett litet PS längst ner så fanns det även variant för manlig cancer (prostata och testiklar) vilket t.o.m var vanligare.

Det som jag speciellt reagerade på i texten, var att det står att många sjuk och olycksfallsförsäkringar inte ger någon ersättning om du drabbas av cancer. Jag vet inte om detta stämmer, men var är vi på väg.....ska man behöva teckna en speciell försäkring för varje sorts sjukdom som man kanske kan drabbas av. Denna täckte ju dessutom bara en sorts cancer.

Nej, helt sjukt verkade det enligt mig och mina pengar får dom iallfall inte. Bättre att lägga den summan varje månad på något roligt som får en att må bra och förhoppningsvis vara frisk och leva längre, än att det ska fylla deras konto. Så nu ska jag vara glad igen, för nu har jag skrivit av mig :D

1 kommentar:

Susanne Lindström sa...

Man ska inte låta sig luras!

Jag är på blogger-banan igen. Hemsidan får vänta till våren när nya valpen har kommit (om den kommer).