lördag 18 oktober 2008

Min gullgosse gjorde det igen!!!

Idag var det tidig uppstigning för färd mot Hässleholm och Nordskånska kennelklubbens valputställning. Lite trött och yr i mössan springer jag på Lill och Helena vid ingången och så glad jag blev, för jag hade helt glömt att de skulle hit (fast vi pratade om det på Sofiero ;-D) Whippetvalparna skulle in nästan direkt, jag hade nr 9 i ringen, så det var precis lagom med tid att förbereda sig. Nokia vann först sin egen klass 9-12 mån och blev sen även bästa hanvalp. En liten paus fick vi innan tikarna var klara och det var dags att gå in mot tiken och vem blir BIR?? Jo, Nokia :D Min fina goá kille gjorde det igen! På sina hittills sju utställningar i valpklass har han blivit BIR-valp fyra gånger, 2:a kk en gång, 3:a kk en gång och en gång oplacerad. På hemmaplan vinner han ju BIS i charm, nästan dagligen ;-D Han är helt enkelt en underbar kille på alla sätt och vis och jag är Henrik evigt tacksam för förtroendet att ta hand om denna fantastiska hund!!!

Efter en stund var det dags att heja på Lill och hennes Faraohundar Alva och Sixten. Alva blev BIR och Sixten BIM. Nu var det dags för en lång väntan. Nokia kröp in i sin bur och sov sött i väntan på finalen och jag åt och åt och åt kändes det som. Det hade massor av gott att äta och till rimliga priser också :D Jag hittade även två koppel som jag var tvungen att köpa, fast jag egentligen inte alls behövde nya koppel, men de var så vansinnigt snygga, så jag kunde inte låta bli ;-D

Så började gruppfinalerna och Lill och Alva skulle in i grupp 5. Finalen var trevligt organiserad på så sätt, att alla tävlande fick gå in i ringen en och en i taget, istället för att som vanligt, att alla springer in på samma gång. Det gjorde också att speakern hann presentera varje ras. Alva blir utplockad av domaren och nu är det spännande....en efter en placeras de övriga och Lill och Alva blir BIG! Applåder, Hurra och jubelrop från mig, Helena och övriga i vinthundsligan :D

Äntligen Grupp 10 och nu är det dags för mig och Nokia. Domaren placerar en efter en och så är vi bara två kvar, Saluki och Whippet. Lill och Helena drar igång en hejarklack och att ca 20 personer kunde lyfta taket i Qpoolen hade jag ingen aning om, men nu vet jag. Vilken känsla!!! Jag tror t.o.m jag hörde Maj-Lis tuta ;-D Så ropar speakern upp katalognumret på vinnaren och jag hinner precis tänka att, jaha då kom vi tvåa, innan hon fortsätter med och det är en WHIPPET!!!! Tjohoo, nu ska vi in i BIS-finalen tillsammans med Lill och Alva. De håller sig kvar längre än oss och blir BIS-R. GRATTIS!!! Lill och LYCKA TILL!!! ikväll på Golden Go. Jag håller tummarna för dig och Helena :D

ps: glömde ju skriva att gruppvinsten var ett presentkort på anmälningsavgiften till Nordskånskas uställning i Maj nästa år, så nu har vi en utställning inbokad ;-D

ps2: Domare i rasen och gruppen var Christina Thursfield, Kannibalen´s Kennel (Japansk spets och Whippet)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till dig och stilige Nokia!

Anonym sa...

Stort grattis till utställningsframgången!
För resten... vi har just anmält till Whippetklubbens utställning i Vingåker? Ska ni dit? Ställs Nokia i Juniorklass i så fall? ...bara så man vet, för då kan vi lika gärna stanna hemma! :o(
Nej, skämt o sido... det vore kul att se Nokia "in real life" (ja, er också förståss)! :o)
Mvh
Birgitta

Jenny,Nokia och Leo sa...

Tackar, tackar :D

och som svar på frågan: Nej, vi ska inte till Vingåker. Jag tycker det räcker med utställningar för i år, så Nokia ska bara få ta det lugnt och käka praliner ;-D
En syster till Jisco var förresten med idag, men kommer inte ihåg vem?

Sagoruna sa...

Gud så roligt!!! Grattis så synd att fotografen har sålt kameran och vi inte ens var där och hejade. Han är ju sanslöst bra den "lille" undrar om han kan smitta av sin ringskötsamhet på 2 veckor till illa yrvädret?

Anonym sa...

Hej och Stort Grattis :)
Det var jätte roligt att få se Nokia i verkligheten, han har varit min favorit länge nu och efter igår steg han ännu lite till ;)
Han är verkligen en eriktigt godbit :)
Men vi ses väl i Maj nästa år om inte innan ;o)

Whippeten Nota sa...

GRATTIS till Nokias BIR & BIG 1 !!!
Han är ju en riktig liten goding ;)
Och så har mamma Juni blivit både svensk och finsk svamp =) Dom har att brås på, guldklimparna i Marlon*Juni kullen !
Kramar

Play A While sa...

Jättestort grattis!!!!!!!!!!!!!

Henrik

Anonym sa...

GRATTIS. Ingen bild ?

jenny sa...

Grattisgrattisgrattis!!!

Mona Lindström sa...

Grattis till framgångarna. Han är bara såååååå läcker och häftig din Nokia.

Kramar från Mona och Anna-Carin. Mora

Anonym sa...

Ett jättegrattis! Vilken kille du har!

Anonym sa...

Ett jättegrattis! Vilken kille du har!

Anonym sa...

Så otroligt tjatig jag blev då! :-)

Jenny,Nokia och Leo sa...

Tack alla!!!

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS!!!

Jag bara ryser när jag läser texten!!!

Häftigt!!!

Tjohejsan