torsdag 26 februari 2009

Oj, oj

vad tiden går fort just nu!!! Jag hinner knappt med...länge sedan jag skrev här också. Förra veckan sa det bara swisch så var det helg. På Lördagen var vi i Malmö och hälsade på min mamma. Då passade vi på att åka på ringträning. Det var Sydskånska kennelklubben som anordnade och eftersom det var inomhus var det bra miljöträning tyckte jag. (själva ringträningen var inget avancerat) Populärt var det och ca 100 hundar av olika raser och ålder dök upp. Nokia hälsade glatt på de första 10 vi mötte, sen insåg han nog att det hela var övermäktigt och nöjde sig med att titta och vifta lite på svansen åt övriga.

Vid anmälan fick man en nummerlapp och beroende på storlek (som vuxen) på hunden, blev man placerad i grupp liten, mellan eller stor. Sen var det bara att vänta....som sagt många var där och vi fick vänta ca 1 timme innan det blev vår tur. Nåja, vi var knappast ensamma, så vi hamnade i ett trevligt gäng bestående av westie, fransk bulldog, shiba, västgötaspets, storpudel och deras ägare såklart. Både jag och Nokia föll för den charmiga "frallan" som verkligen var en liten clown och hur söt som helst :)

På Söndagen kom jag på att vi behövde tvätta. När vi bodde i lägenheten hade vi månadstvätt och det var ganska jobbigt för när det väl var dags hade man verkligen ett stort berg med tvätt. När vi flyttade till huset sa vi:
-Tänk så skönt att kunna tvätta precis när man vill och slippa boka tid. och hur blev det?? Jo, vi fortsätter "samla" och kör våra stortvättar då och då. Jag tröstar mig med att det är bra för miljön att tvätta fulla maskiner och rent tidsmässigt är det ingen skillnad om man gör det lite då och då eller kör flera maskiner på samma dag. Denna gång var det trots allt lite mer än vanligt och de senaste dagarna har jag tvättat ca 20 maskiner tvätt (fatta hur mycket kläder, lakan etc vi har!!!!) och sen ska allt torkas, strykas, vikas m.m.

Tur att jag inte skulle jobba nåt denna veckan. Anders han bara jobbar och jobbar. I Februari har han bara varit ledig 3 dagar och nästa vecka skulle han varit ledig ons-tors men då ska han gå nån utbildning på jobbet, så han kommer inte vara ledig förrän den 11 Mars. Det blir mycket jobb nu, men denna period är ändå rätt tråkig och det är bättre att kunna vara mer ledig till sommaren.

1 kommentar:

Kattalena sa...

20 maskiner!!! Jisses ;-)