måndag 29 september 2008

Bolmen igen!

Fredag och Lördag var vi i stugan. Det var jättehärligt höstväder och vi hittade massor med svamp i skogen. Alla bilder när hundarna sprang i skogen blev suddiga, trist :-( jag vill verkligen köpa en bättre kamera....

Jag och hundarna på banvallen nere vid sjön

En död snok

Hundarna myser i stugan

En del av kantarellerna vi hittade

Gråbo spanar efter husse

Anders och hundarna på vägen hem

Anders smygfotade mig ;-D

Vacker utsikt

Ute på kalhygget såg vi några konstiga svarta plastgrejer, nån som vet vad det är???

Banvallen igen

Anders gräver upp nyponrosbuskar och Nokia hjälper till

SötNoken i full fart

Hittade ekollon som var roliga att bita på (fast det tyckte inte matte)

Sitter och funderar, min lille Ferdinand :D

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses vad han är fin... din Nokia!!! Han är nog min främsta whippetfavorit just nu!
Förutom Jisco förståss!!! :o)
Det ska bli mycket intressant att följa "Ferdinand's" utveckling! ;o)

Mvh
Birgitta

Sagoruna sa...

Härligt blir avis så härligt det var i stugan i somras.

Susanne Lindström sa...

Det ser verkligen ut att vara en fantastisk plats och Nokia är en skönhet! Gråbo är också jättefin!

Anonym sa...

Lite info om plastgrunkorna på hygget: Det har något med skadeinsekter att göra. Jag tror att man lockar till sig granbarkborrar med dem för att få koll på hur många det finns i området och därefter anpassa ev. bekämpning.

Jag är inte helt säker på det, men det är nån slags insektsfälla i alla fall.

Jenny,Nokia och Leo sa...

Kul att någon kände till plastgrunkorna :D , Jenny har du sett några där du bor eller?? Jag misstänkte nåt i den stilen för det hängde nån sorts "doftgranar" inuti. Det lustiga var att det var säkert 10 st på ett ganska litet område och sen inga fler...vi har inte sett dom där tidigare och vi har heller aldrig sett såna på något annat kalhygge i närheten.

Anonym sa...

De är ganska vanliga här. Jag har sett dem på många ställen. Har dubbelkollat och det är fällor för att fånga och räkna barkborrar.