måndag 5 maj 2008

Hund hela helgen

Lördag morgon for vi till LC-provet i Sjöbo. Gråbo var testhund och provsprang banan inför tävlingen. Han sprang med två andra whippar och fick på så vis två godkända träningslopp. Nu ska vi bara hinna åka på nån träning snart och fixa licensloppet, sen väntar tävlingar i sommar :-D Tyvärr fick jag inga bilder från Gråbos lopp. Jag pratade med en kille som jag sett fota på banan, men han hade inte fotat provloppen, utan bara dom som tävlade. Jättesynd för han hade en riktig värstingkamera, så det blev säkert toppenbilder.

Nokia var med och minglade med publiken. När jag var upptagen med Gråbo inför loppen (och tro mig, Gråbo på Lc och du har fullt upp!!!!) följde Nokia med Annelie runt bland funktionärer och in i tälten m.m. Lilla charmtrollet hittade en massa nya kompisar att pussa på och till alla som undrar JA, han är fortfarande lika snäll!!!

Nokia - Connecting People (and dogs)

En gäng laddade whippar

Banan sett från åskådarplats. Som ni förstår var det inte lönt att fota loppen härifrån.

Där borta är luren!!!

På Söndagen åkte jag och Gråbo på inofficiell utställning i Lomma. Domare var Maria Ullman (Budkavlen´s) Gråbo skötte sig exemplariskt och blev BIR och BIG-4. Jag tror han var lite trött efter gårdagen för han var lite seg i finalringen, men jag var också rätt trött, så vi var nog ett matchande par iallafall. Det trevliga med inoffisar är alla fina priser. Med oss hem fick vi en hel bärkasse med olika saker, bla ett koppel, två leksaker, en tuggring, en plånbok, en sportflaska (bra till viltspår) en kam (kanske inte så användbart på whippet, men vem har sagt man inte kan använda den själv??) plus alla rosetter såklart. Lägg till kalasgod grillad korv och finfint väder även denna dag.

Mamma passade Nokia i Malmö och dom hade varit ute i trädgården nästan hela dagen. Hon hade bundit honom i parasollfoten och sen hade han snällt suttit och tittat på när hon rensade ogräs i rabatten intill. Snacka om lättroad
;-D
Dom bredvid oss hade glömt pinnarna att förankra tältet med, så det tog sig ett par flygturer
Gråbo och jag i finalringen

Vi passade på att ta fler bilder efter finalen, lika bra när man har chansen

Hemma invigdes de nya leksakerna

3 kommentarer:

Sagoruna sa...

Grattis till BIG4 och en hund som skötte sig exemplariskt! Fantastiska träningslopp tillika!!!

Maria G sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Grattis till er framgång på utställningen.. Jätte söta whippar ni har..