lördag 24 maj 2008

Bosjökloster

Idag var vi på Vinthundsklubbens utställning i Bosjökloster. Domare var Evelyne Desquartiers-Diacquenod. Det var Nokias debut och lillkillen vann inte bara sin egen klass (4-6 mån) utan blev även BIR-valp. Det var många valpar anmälda, 17 st tror jag, därför var såklart extra kul att det gick så bra. Sen var det Gråbos tur. Han vann unghundsklassen, men fick tyvärr inte nåt CK, utan "bara" HP. Han blev sen BIM-unghund.

Efter det följde en låååååång väntan på finalen. Jag försökte få tag i nåt att äta, men i princip allt var slutsålt i cafeét. Det blev en cola och ett wienerbröd, kanske inte så matnyttigt precis, men vad gör man? jag var döhungrig. Nåväl, tiden rullade på ganska bra tack vare trevligt sällskap och Nokia låg snäll och sov i buren hela tiden.

Så var det dags för final! Domaren plockade ut 5 valpar och vi var med. Nu var det spännande skulle vi bli 5-nej, 4-nej, 3-nej. Så var vi bara 2 kvar och efter ett extra varv, ropar dom upp min Nokia som BIS-valp!!! Jag trodde jag skulle svimma. Vilken dag alltså, 25 C varmt och knappt ätit nåt och så vinna BIS, det är nog mer än vad man klarar. Jag förstår fortfarande inte hur jag kom hem. Förhoppningsvis trillar det in lite bilder under kvällen, jag vet att flera fotade. Lägger upp dom så fort jag kan :D

12 kommentarer:

Sagoruna sa...

Det var faktiskt 19 valpar anmälda och 17 deltagande! Så det var en jäkla bedrift - största klassen att vinna!

Lill sa...

Jätte Grattis igen;)... Jag o Alva hejade på er;)Även fast vi med skulle in men han är ju helt underbar din lilla Kille... Grattis igen från BIS3 Vinnaren;) :)
Kram
Lill o Alva

Sara och Miki sa...

Stort stort grattis till brorsan från Miki!!! Vad roligt för er!

Susanne Lindström sa...

GRATTIS till skrällen! I morgon åker jag och Nietzsche till Sundsvall och testar lyckan. Pippi får stanna hemma med husse. Hon skulle störa Nietzsche alldeles för mycket med sitt löp.

Ursula Andersson sa...

GRATTIS! Det riktigt lyser kvalitet om honom! Fint resultat med Gråbo också!

Whippeten Nota sa...

* GRATTIS * ! Sicken bra debut =) BIR & BIS valp ! Man tycker ju själv att man har världens finaste lilla vovve och extra kul är det ju när domaren tycker samma ;)
Repris på Tånga hed?
Kramar från syrran

Jenny,Nokia och Leo sa...

TACK för alla gratulationer och kramar till alla er som hejade på oss i finalen!!!
Nokia själv tar det hela med ro, han visste nog redan att han var finast i världen ;-D

Play A While sa...

Stort grattis från brorsan Kjell!!!

Anonym sa...

Stort grattis! Han är en riktig godbit, den där lille Nokia!

mariaswhippar sa...

Ett stort grattis igen !!!! Han e hur snygg som helst.

Anonym sa...

Stort grattis från Eslöv! Vilken tur att du stannde... ;0)

Maria G sa...

Stort grattis till Nokias valp-BIS och Gråbos BIM unghund.