fredag 1 februari 2008

Nybakat i stormen

Pga stormen har vi mest varit inne de senaste dagarna. Vi har då passat på att baka bröd. Det är något speciellt och nästan lyxigt med hembakat bröd!

Igår kväll, när det blåste som mest tog jag en cykeltur med Gråbo. Det låter kanske lite korkat att ge sig ut och cykla, men då denna herre mer än gärna är ute i både snöstorm och ösregn, så tänkte jag att för att få hunden maximalt rastad, på minsta möjliga tid (jag är gärna ute, men det får liksom finnas gränser) verkade en cykeltur lämplig. Vi kom inte mer än ner för backen innan vi möttes av ett flygande plastbord! Jag cyklade i byn för jag vågade inte cykla i skogen, men trots det fick vi väja för en del grenar o annat skrot som åkte längs gatorna. Nåväl, allt gick bra och vi var hemma igen efter 20 minuter.

Jag undrar ibland vad det är för speciella gener i Gråbo. Jag har aldrig varit med om en whippet som är så totalt okänslig för väder och vind. Han går glatt ut i vilket väder som helst och täcke, det är för veklingar!!! Kryper det under nollan, brukar hönsmamman jag klä på honom ett ändå, men det är inte populärt. Han biter och sliter och försöker till varje pris få av det. Badar gör han också året runt. Han har tagit otaliga dopp under hösten och vintern. Det verkar som han tycker det friskar upp. Det lustiga i sammanhanget är att han har väldigt tunn päls, man kunde ju tro att han pga det skulle vara frusen av sig, men det är alltså precis tvärtom.

2 kommentarer:

Sagoruna sa...

Ååå ni kanske vill ha besök?

Jamen Gråbo är inte en whippet han är en korsning mellan säl och labrador! Knasiga hund, mina får man sparka ut genom dörren för att de ska göra något överhuvudtaget. Och idag ställde sig Saga i skydd av en trädstam vid jobbet för att kunna skita utan att skiten blåste in igen...

Anonym sa...

Ja han kan omöjligt då var helbror med Jazper, här har vi lager på lager för att han ska vilja sticka ut näsan i kylan. Regnar det dessutom då går han två steg o sen rister han sig, trippar med mycket försiktiga tassar på gatan. Han är alltså en mycket frusen whippet.
Mia i Mölle