fredag 8 februari 2008

Inte mycket nytt under solen

Nu har det gått 3 dagar och inga hundmöten alls, så är det att bo i lilla lugna Blentarp. Jag får väl helt enkelt rapportera om lite annat smått o gott. Min mamma har köpt ny bil, jätteskönt för då kan hon lättare komma och hälsa på oss. Hennes gamla bil, en Renault R5 från -88 gick i graven (skroten) för ett par månader sedan och vi sörjde nog alla lilla ”stålmusen”. Jag övningskörde med den bilen och jag tror t.o.m. min bror körde upp, som privatist i den för många, många år sen...
OBS! bilen på bilden är inte min mammas, men det är en exakt likadan bil som hon köpt, jag hittade bilden på blocket. Färgen är rätt häftig eller hur?

Annelie och jag har börjat träna på ett gym i Sjöbo. Kraftverket heter det och där vimlar det av muskelknuttar. Ja, man kände sig lite utanför som tjej, men nu har jag köpt ett 10-kort, så tanken är att gå varje vecka fram till sommaren. Jag har aldrig gått på gym faktiskt. I Malmö tränade jag på Videdals Gif, men det var gympa, styrkegympa och step. Där var det tvärtom bara en massa tjejer som tränade. Här i Sjöbo finns många olika träningsmaskiner. I mitten av lokalen finns motionscyklar, stavgångsmaskiner, rullband och roddmaskiner. Längs väggarna är de olika styrketräningsmaskinerna som var och en tränar en speciell muskel, så gör man alla får man tränat hela kroppen. Det finns dessutom vanliga hantlar och skivstänger om man vill lyfta skrot.

Igår cyklade jag med Gråbo igen och det gick riktigt bra. Jag har cyklat mycket med Fänkål och Hassel, för dom älskade det och nu verkar det som Gråbo börjar fatta vad det går ut på. Han travade jättefint bredvid cykeln igår. Jag har inte cyklat så mycket med honom fram tills nu. Jag började så smått att vänja honom vid cykeln i somras. Han tyckte den var jättefarlig i början, så då kunde jag inte ens cykla utan fick leda cykeln bredvid. Cykeln är ju gammal och lite skramlig av sig. Det var liksom inte lönt att ha någon fin cykel i Malmö. På 4 år blev vi bestulna på 4 cyklar, så man köpte en skrothög för dryga femhundringen och hoppades få behålla den.

Nä, nu ska jag snabbtvätta min bil, sen blir det skolarbete för hela slanten idag.

1 kommentar:

Sagoruna sa...

Ja det är bäst att vi ligger i med träningen så vi orkar med våra galna valpar och alla sommaraktiviteter (sol och bad mm). Fast det är såklart mest mitt knä och mina axlar som behöver träna - undrar om man kan skicka dem att träna utan mig???Hmm det tål att funderas på!
Färgen på bilen var ju hur cool som helst! Vill ha!