söndag 9 september 2007

Sofiero

Lördag morgon, tidig uppstigning 05.30. Trots att jag tyckte det borde räcka var jag inte klar att åka kl 7 som det var planerat. Tacksamt nog ringde Annelie och meddelade att dom också var lite sena. Efter ett stopp vid pumpen för bensinpåfyllnad var vi så äntligen iväg 07.30. Som Annelie så träffsäkert beskrivet även i sin blogg, så gick färden till Sofiero längs de slingrigast kostigarna i skåneland, men som tur var hann vi precis fram i tid till bedömningen skulle börja. Jag fick så äntligen se Jazper, Gråbos bror igen. Senast jag såg honom var han 8 veckor och bara en liten plutt. Han var väldigt lik min lille Gråbo och nästan lika busig ;-D

Efter Jazper var det en stunds väntan innan det var dags för Hassel att gå in i ringen. Domaren visade sig vara väldigt noggrann med detaljerna och gick igenom samtliga hundar från nos till svans på bordet. Det absolut festligaste hände också här! När domaren skulle kolla på Hassels tänder så GÄSPAR Hassel. Alltså det såg bara såå kul ut, det var precis som han ville visa att kolla du bara, jag har minsann alla bissingar kvar och ingen tandsten heller ;-D

Hassel blev BIM-veteran med CK och fin kritik!

" Excellent type, size and impression. Correct lines, typical head, nice expression. Still excellent neck, top and underline, very good angulations, moves ok for that age, but you can see the age in his movements, very typical when standing "
Tiken (Int Ch Khalibadh Regnstorm) som slog Hassel blev förutom BIR-veteran även BT och BIM, så det var inget att hänga läpp för att bli slagen av en sådan fin tik. Tvärtom var det helt och hållet rättvist, tiken var bättre denna gång.

Efter att bedömningen var klar passade jag på att ringträna lite med Gråbo. Stefan Råghammar var schysst och ställde upp som "domare" Han gav mig även några handlertips. Väldig nyttigt och synnerligen trevligt tycker jag när mer erfarna tar sig tid att hjälpa oss "nybörjare"
Jag fyndade också en ny härlig fäll till hundarna. Dagens klipp! Trötta men glada for vi hem efter en lång dag.

Min vackra kille in action. En helt fantastisk bild på en helt fantastisk hund!!!

TACK! för alla bilder Mathias.

1 kommentar:

Maria G sa...

Grattis till Hassels CK! Kul att se att Gråbo blivit så cool. Er träning har sannerligen gett resultat!