lördag 8 januari 2011

Täcke-test

Gör ett försök att väcka liv i min i det närmaste stendöda blogg =)

Nytt år=nya planer och en av dem är att testa några whippettäcken. Jag har letat runt på nätet samt frågat vänner varifrån de beställt sina och kommit fram till ett par stycken olika. Jag har tidigare alltid köpt täcken i vanliga djuraffärer, eftersom jag velat kunna prova på plats, samt känna lite på material m.m, men då utbudet är begränsat och det är svårt att hitta täcken som sitter riktigt bra på whippets, ger jag nu internet en chans. Jag kommer inte utse någon "vinnare" utan mer bara skriva vad jag tycker om de olika täckena.

Först ut i testet är detta täcke som kommer från Lisa Winder (kennel Burnt Sienna) Jag har bara gott att säja om detta, täcket är otroligt välgjort och har perfekt whippetpassform. Även service och leverans var perfekt OCH blixtsnabb! Jag beställde täcket på Måndagen och hade det i brevlådan på Onsdagen :) Det kommer definitivt att bli fler täcken härifrån! Lisa säljer även olika koppel och jag kan rekommendera ett besök på hennes sida.

Mascot poserar i sitt nya täcke och utställningskoppel, både två från Lisa.

2 kommentarer:

Prizor's sa...

Det verkar vara ett väldigt tjockt och fint täcke tycker jag. Jättebra med lite högre i halsen!
Snygg hund för övrigt - jättefin!

// Lena (PriZor's Whippets)

Jenny,Nokia och Leo sa...

Det är dubbelfleece så jättevarmt och mysigt, det gillas =) Mascot hälsar tackar för berömmet.