måndag 13 juli 2009

Trötta men nöjda och glada

så kan man nog bäst sammanfatta dagarna efter helgen. Äntligen har jag tid och ork att skriva lite mer om Tvååker. Jag och hundarna skulle åka med Annelie och Mathias och redan tidigare i veckan hade vi förberett och packat husvagnen. På Torsdag eftermiddag gav vi oss så iväg mot Rödlix camping. Första biten gick som på räls, men sen behövde vi tanka. Då bilen är utrustad med GPS valde vi att lita på denna, vilket visade sig vara ett misstag. En Statoil skulle dyka upp efter 3 km, men vi körde och körde och kom in på Välas parkering och plötsligt ser vi en OK/Q8 mack. Skit samma den får duga tänker vi, men när vi kommer dit är den stängd och har gråa huvor över automaterna. Jaha, vad gör vi nu då?? GPS fortsätter leda oss runt i Helsingborg och till slut efter 40 min, kommer vi till en mack. Det var nog de längsta 3 km i mitt liv ;-D Väl framme på campingen träffar vi Mats, Renata och deras whippar. Det blir mycket hundsnack och kvällen blir sen. Äntligen dags att sova, trodde vi!!! men nä, hela campingen kryllar av hundar och dom verkar inte vilja sova nåt....

Upp nästa morgon och packa bilen inför utställningen. På resan upp hade vi haft allt i husvagnen och nu skulle plötsligt mycket av det rymmas i bilen. Det blev en sann utmaning =) 3 personer, 4 hundar, ett tält, 2 burar, bagagekärra, stolar, fällar, väskor m.m, bilen var packad som en sardinburk. Vädret på Fredagen var gråmulet med regnskurar och alltså inte något whippetväder, men Nokia är inte särskilt väderkänslig, så det gick bra ändå. Dock blev det pga vädret inte så många bilder denna dag. På kvällen grillade vi och sen bjöd Renata och Mats på kaffe och jordgubbar. Även denna kväll blev det mycket whippetsnack och natten var lika skällig som den förra!!!

På Lördag morgon var jag som en zombie och det märktes att jag inte sovit ordentligt på två nätter. Nokia gick som nr 7 i ringen, så det var dags nästan direkt. Jag tyckte det gick sådär, men Nokia vann klassen med CK. Så var det dags för Bästa hane. Domaren var väldigt noggrann och tog god tid på sig att välja. När hon valt ut sina fem hundar placerade hon reserven, BH-4 och BH-3. Så är det bara Nokia och Robbie kvar och då börjar en riktig "rysare". Vi står i vad som känns en evighet (typ 5 min) och domaren är framme och går igenom hundarna från nos till svans ännu en gång. Hon funderar och funderar...och till slut får vi springa runt ännu en gång och efter 3 varv har hon bestämmt sig. Robbie vinner och Nokia blir BH-2.

Efter bedömningen är slut går vi runt och kollar lite bland försäljarna, men jag shoppar ingenting. Sen åker vi till campingen och packar för hemresan. Den går också bra och nu 2 dagar senare har jag kommit ikapp med den förlorade sömnen =)
Nu laddar vi upp inför Vilsta. Då blir det iväg med husvagnen igen....

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Hej! Ja Vera är ungefär 4 1/2 månad, växer så det knakar! går upp ca 1 kg i veckan :) Ja valptiden är härlig, önskar hon kunde stanna i växten ett litet tag till ;)
Fina bilder från Tvååker! Nokia är så fin! Tänkte jag skulle våga och ge mig på att ställa ut Vera.

Helena, Quince och Otto sa...

Hej! vilken underbar helg ni måste haft, ändå... Vi kör agility och whippetrace så det ryker. Hinner inte till Vilsta, tyvärr. Lycka till där - vi får ses en annan gång.