söndag 22 mars 2009

YES!!!

Idag var det dags för Malmö Int och Debut för Nokia i Juniorklass. Dagen kunde börjat bättre, jag var magsjuk och hade kramp i magen hela natten. Kl halv 5 gav jag upp snurrandet i sängen och gick upp och duschade. Jag tänkte det kunde få mig att vakna lite, men jag kände mig ändå som en zombie. Upp och packa bilen och tänkte ja, ja kommer vi bara det så löser det sig säkert :)

Nokia börjar med att trava hem en klassvinst med CK. Hoppsan! Vidare i bästa hane klass. Nåja, vi går väl in och tar ett varv tänkte jag. Sen börjar domaren peka och jag får totalt hjärnsläpp, vad händer nu??? Jo, vi är utplockade. Plötsligt är det klart och tur är det för jag håller på att svimma. Nokia blir BH-3 efter 2 championhanar och tar CERTET!!!

Puss <3 till min duktiga lillkille, som alltid sköter sig perfekt, trots en halvt förvirrad matte i snöret ;)

Hoppas på bilder senare i kväll...

Kritik: "Very masculine and typical dog. Lovely head and long neck. Super topline and quarters. Keep his topline beautifully on the move. Very nice dog"

Domare: Dymock Glenway

19 kommentarer:

Anonym sa...

SUPERGRATTIS!!!
(Men det visste jag ju att han kommer att sopa banan med konkurrenterna framöver!)
Mvh
Birgitta

mariaswhippar sa...

GRATTIS än en gång!!!
Kram Maria

Sagoruna sa...

Ja verkligen ett stort stort GRATTIS hurra hurra, det får vi fira med skumpa (eller kanske cider) en dag tycker jag! Många kramar o pussar till stjärnan!

Anonym sa...

GRATTIS
från oss i Mora

lillajag sa...

Men gud! Heja brorsan! Jag visste väl att du skulle ta Certet :) Så otroligt roligt.

Sara och Miki sa...

Oj, den där sista kommentaren var från mig och Miki, inte Veronica :) Har lånat datorn :D

Anonym sa...

STORT GRATTIS! Han är allt en liten goding!

Helena, Quince och Otto sa...

GRATTIS! Så underbart. Och du måste visst skött dig jättebra, annars hade det inte gått så bra. Så det så!

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Tack alla!!! =D

Whippeten Nota sa...

Jätte GRATTIS ! ! ! Såå jäkla bra gjort!!! Våga är stolt över att vara syskon snygge brorsan Nokia =) Hoppas han får lite extra gott nu å att det kommer fler cert ;-)

Susanne Lindström sa...

GRATTIS! Så fantastiskt duktiga ni var och Nokia ser verkligen superfin ut på bilderna!

Ursula Andersson sa...

GRATTIS från oss i Norrland också!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Tack för förtydligandet Sara, jag blev först lite orolig att Nokia hade en okänd Setter-syster ;-D hi,hi

Anonym sa...

Stort Grattis
-Jack-

Anonym sa...

STORT GRATTIS från Pålssonligan i Svedala!!
TOPPEN!
Han är verkligen super super snygg!!!

Anonym sa...

Stort Grattis till certet!!

Fina bilder från utställningen. Vet du om fotografen har någon hemsida och om han fotade flera klasser?

Hälsningar,
Mai Fernqvist
maifernqvist@tele2.se

Sagoruna sa...

Hej Mai - jodå Mathias har en hemsida (www.vinthundsbilder.com) men den är inte uppdaterad sedan stenåldern och det finns massor av underbara bilder i datorn härhemma framförallt LC bilder såklart. Ca 10 000 opublicerade bilder skulle jag tro.

/hans ohängda sambo Annelie

Anonym sa...

Jättestort grattis till dig o Nokia. Hoppas du mår bättre nu. Mia o Jazper:-)