lördag 21 mars 2009

En anledning....

till att vi flyttade från Malmö var följande händelse:

Jag var ute och gick med hundarna i parken bakom vår lägenhet. Plötsligt kommer en lös hund (Dogo Argentino) framspringande mot oss. En "snubbe" kommer efter. Han säjer att hunden inte är så lydig, varpå jag LUGNT säjer att han kanske borde ha den i koppel då. Snubben får nån snedtändning (han ser ut att vara knarkpåverkad) och börjar skrika att han ska döda mig och hundarna samtidigt som han börjar slå och hetsa sin hund. I det läget är man INTE kaxig!!!! Jag går därifrån så lugnt jag kan, viker om hörnet och rusar hem. Väl uppe i lägenheten brister det fullständigt. Jag faller ihop i en hög och bara skakar och gråter. Jag får Anders att lova att vi ska flytta härifrån så fort som möjligt. (tanken var annars att bo kvar tills Anders var klar med sin utbildning)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, vad otäckt!!! Jag förstår att ni ville flytta så fort som möjligt!

Susanne Lindström sa...

vilken typ och stackars hunden. jag orkar knappt med att tänka på hur många hundar som har ett helvete med sina mattar och hussar!

Kattalena sa...

Men usch så hemskt!!! Och tur att jag som Malmöbo aldrig råkat ut för något sånt. Huuu....
Tur att ni flyttat till landet och fått lite lugnare och trevligare omgivningar :-)