söndag 17 augusti 2008

Kräftskiva på Knickeäng

Igår var vi på kräftskiva a´la knytkalas på Knickeäng. Kräftorna var hemkokta och kom från Annelies pappas kräftdammar. ÅH!!! vilka kräftor, de godaste jag ätit nånsin. Bordet dignade av fler läckerheter bla Västerbottenostpaj, laxrullar, räkor, sallad, bullar och massor av goda ostar m.m. Alla hade bidragit med något och mycket av det var dessutom himmalagat.



Efter allt ätande gick vi en promenad med de vuxna hundarna och halvvägs genom rundan öppnade sig himlen och vi fick rusa hemåt. Vi slapp iallafall regn när vi satt ute och åt, men typiskt att det inte kunde hålla upp 15 min till ;-D Vi flyttade in i huset och kvällen fortsatte med Singstar och Brainstorm. Framåt halv 12 började vi bli hungriga igen och då blev det marängsviss till efterätt. Vid det här laget sov både hundar och barn.
Tusen tack goa´vänner för en toppenkväll, detta får bli en ny tradition i Augusti!!!!

ps: Måste bara skriva lite om det otroligt roliga Singstar :D Vi körde schlagerversionen och det krävs rejäla magmuskler för att inte få skrattkramp!!! Trodde aldrig jag skulle överleva ex. "Diggiloo, diggilej". Jösses vilken text, verkligen äkta schlager när den är som bäst och sen att se dessa helsynkade killar skutta runt i gulddojjor det var nästan på gränsen vad man klarar av....Visste ni förresten att Arja S. bidrag "Högt över havet" MÅSTE sjungas med finsk brytning?? och slutklämmen där är ju också bara för underbar, "det måste va kärlek, ja det måste va kärlek, ja eventuellt" EVENTUELLT och hur tänkte de här då???

3 kommentarer:

Sagoruna sa...

Ja absolut ny tradition! Och en bild på mig där jag inte ser ut som ett UFO woho... Laxrullarna var helt underbart goda!!!

Sagoruna sa...

Ja texterna i Singstar låtarna är ganska kul ibland och schlagerskivan med sina nostalgiska videos är helt underbar.

Anonym sa...

Har klurat på en möjlig teori: låtskrivaren var i den skrivande stunden nyförälskad och ni vet ju hur ostrukturerade tankar man kan ha då:

"han tittar hitåt...på MIG! Han ÄR nog intresserad trots allt. Ååh vad snygg han är... han kommer hitåt... han ska nog prata med mig nu... det måste va kärlek...
Nämen Nää, varför ler han mot henne?! Skitstövel. Om han nu är intresserad mig borde han prata med mig. Visstja, han vill förståss göra mig svartsjuk. DET måste vara kärlek. Eventuellt...
Kanske?

Tack för i lördags, längtar redan till nästa gång!