söndag 17 augusti 2008

Kan det vara för att vi bor i Skåne...

Alla vet ju att skåningar är ett matälskade folk och kanske är det därför som "lilla" Blentarp, med sina drygt 1000 invånare har 2 inarbetade restauranger i byn och som om inte det vore nog, även den välkända och prisbelönade Östarps gästgivaregård på "promenadavstånd" (nåja 4 km) från byn. Båda restaurangerna i byn går bra och vill man äta där på en helg bör man boka bord. Är för övrigt nyss hemkommen från det ena stället Table & Cher där jag njutit av Buffalovings med nachos och salsa samt en öl :D (Anders o min brorsa var också med och käkade) Kan det bli mer lyx att kunna äta och dricka vad man vill och sen bara gå hem på 5 min trots att man bor "på landet"???

3 kommentarer:

Sagoruna sa...

För att inte tala om den lilla men välsorterade affären och det nyöppnade bageriet! Kanske är det för att vi skåningar mer än gärna umgås vid matbordet ätandes? Bond-ränderna går aldrig ur.

Susanne Lindström sa...

Det låter väldigt lyxigt att kunna promenera fram och tillbaka.

Jag hoppas att du kört hårt med Gråbo inför LC-provet! Vi ser fram emot ett cert! :-) Det gick inte så bra för hans bror Visco i Sundsvall. Han vurpade två gånger i första loppet. De sprang ihop med varandra. Tur att de inte skadade sig.

Vi fick ett tips av en LC-räv: Blanda fil och äggula och ge mellan loppen. Om man vill fuska kan man blanda i lite druvsocker (men det har jag inte sagt). :-)

Anonym sa...

Plankstek var gott och prisvärd, men jag hoppas dom börjar med pizzor :-)
-Jack-