onsdag 31 oktober 2007

Gardiner

För ca 2 veckor sedan var jag på IKEA i Malmö och shoppade loss. Jag handlade massor av tyg och planerade hur fint det skulle bli med gardiner på ovanvåningen. Nu är det ju tyvärr så att jag inte har någon symaskin och även om jag hade fått låna en, hade jag nog inte klarat av att använda den. Senast jag var i närheten av en symaskin var nog i syslöjden på mellanstadiet. Hrm, vad göra?

Snilleblixt! min mamma kan sy ;-D Hon invigdes i planerna och vi bestämde en dag. Nu råkade denna dag sammanfalla med Gråbos anlagsprov, men se det avskräckte inte morsan. -Jag har nyckel och kan gå in själv och börja sy. När jag kom hem var hon i full gång med symaskinen. Jag bakade äppelpaj till kvällsfika och sent på kvällen var så gardinerna färdigsydda. Jag hade även köpt nya gardinstänger på IKEA, som Anders fick skruva upp enligt mina instruktioner. 10/10 kom ihåg det! Idag fick jag så äntligen hänga upp de nya gardinerna. Jättefint blev det, Tack Mamma för hjälpen!

Det är svårt med färgåtergivningen på bild. Liggande bilder är tagna utan blixt och då blir färgerna "bättre" ,men bilderna mörka och gryniga. Stående bilder är tagna med blixt och då blir det lite överdrivet upplyst, så jag vet inte vilket som är bäst? Därför blev det båda sorterna.

1 kommentar:

Sagoruna sa...

Bilderna gör det inte rättvisa det var ursnyggt på riktgt! Det gjorde din mamma jättebra!!! Och du såklart (-;