måndag 5 januari 2009

Rolig helg =D

Oj, oj så var man hemma igen efter en intensiv helg. Lördag morgon var det äntligen dags att åka till Uddevalla. Resan upp gick bra trots varningar för snö m.m. Vädret var växlande under vägen, men i Uddevalla sken solen :) Härligt att träffa goá Michaela igen och alla hundarna såklart. Valparna visade sig vara ett gäng livliga terrorister som överföll en så fort man klev in i valphagen :D Nyfikna och framåt allihop. Vi pratade whippet konstant kändes det som och jämförde våra syskon (Nokia och Våga) Synd att man behövde sova lite också ;-D Hoppas verkligen att vi kan ses snart igen!!

Söndag morgon skulle jag åka vidare till Göteborg. Jag kom iväg liiite senare än beräknat, men det gick bra ändå. Efter lite panik med att hitta parkering var jag till slut inne på mässan. Jag hittade Annelie o co och det visade sig att bedömningen precis skulle till att börja, så jag kom helt i rättan tid. Annelie visade Eira och Ernst och dom var så duktiga båda två. Ernst kom två i sin klass med CK och Eira blev reserv med HP. Vilken debut för småttingarna 9 mån och 2 dagar gamla!!! Sen höll vi tummarna och hejade på Henrik och Memma och visst gick det bra även för dom, då Memma blev champion och BIR. Så kul att vara på plats och se :D

Nu var det bara hemvägen kvar och jag låg på som en rem och var hemma till 22.30. Där möttes jag av en svansviftade, kängruskuttande pussgurka =D Gråbo var också lite glad, men Nokia var JÄTTEGLAD!!! och jag med. Så många fina hundar jag sett i helgen och ändå så bor dom finaste hos oss =D


Nyfikna valpar som vill över kanten

Söta i korgen

Småttingar som börjar vakna

Valparna tyckte min tröja var som gjord för att dra i

Hos mamma för lite påfyllning. Notera valpen som ligger över Nota och knappt syns.

Söt mamma Nota

Våga och valparna

2 kommentarer:

Sagoruna sa...

Låter som sagt som vilda valpar i min smak! Det ska vara lite fart och röj i sådana där!!!

Whippeten Nota sa...

Tack själv för en toppen (mini) helg! Ja det är ibland verkligen synd att man ska behöva sova =) Fast vi får komma ner och besöka erat vackra skåneland å prata whippet lite till! Heja heja till Ernst CK och till Memmas championat och BIR (å BIS blev det oxå va?)