fredag 12 december 2008

Filmer

Jag kunde av någon anledning inte skriva text i inläggen med filmerna, så får skriva här istället. Jag har ju sen tidigare lovat att försöka filma Nokias bus-svans och så hittade jag ett gammalt klipp. Titta speciellt i slutet på filmen för där tycker jag det syns bäst :D

Jag håller även på att redigera gammal film. I Älmhult fick vi låna en apparat som överför gamla VHS-filmer till digitalt format (DVD) TACK Peter!!! Väldigt känslosamt att få se dessa gamla klipp <3 Men jobbet var inte slut där. För att kunna redigera filmen vidare fick jag konvertera den till avi-format. Lyckades till slut hitta ett gratis program som gjorde detta utan "vattenmärke" eller annan text tvärs över filmen. Nu har jag kommit så långt att jag börjat klippa ihop i MovieMaker. Visar ett av mina favoritklipp här ovan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är det svårt att klippa ihop i movie maker?

Jenny,Nokia och Leo sa...

Jag tycker det är buslätt :D

Anonym sa...

vad använder du för program för att göra om dom till avi?

Jenny,Nokia och Leo sa...

Jag använde handbrake!

Anonym sa...

för filmer filmade med digitalkamera, eller vhsfilmer?