måndag 16 juni 2008

Tånga Hed

Äntligen tillbaka efter en lång helg. Mycket körande blev det och dåligt med sömn. Jag hade sett fram emot att få träffa Nokias syskon Kjell och Våga, men pga olika anledningar kom ingen av dom dit :( Några BIS-resultat blev det inte denna gång, men jag är nöjd med helgen och det var mysigt med en mini-semester. Det blev domarändring båda dagarna, så på Lördagen dömde Kjell Carnbrandt och på Söndagen Anette Stone.

Vi börjar med Lördagen. Hela 22 valpar var anmälda, men jag vet tyvärr inte exakt hur många som var hanar resp. tikar. De körde bara en gemensam valpklass 4-9 månader, så det var många i ringen som blev oplacerade. Vi fick iallafall jättefin kritik och ska man "skylla" på nåt, så var Nokia otroligt påverkad av den långa bilresan upp. Han var slö och ville inte alls, varken röra sig eller stå fint. Jag var dessutom inte alls nöjd med min egen prestation och det sved mer än att bli utan placering.

"Tilltalande hanvalp, vackert huvud med fint uttryck, bra ögon och öron, utmärkt hals, lovande över och underlinje, välutvecklad kropp, välvinklad runtom, rör sig med för åldern normala rörelser från sidan, trevligt temperament"

Så till Söndagen. Nu var Nokia sitt gamla vanliga jag och sprang glatt runt och viftade på svansen i ringen. Detta trots att det började regna under bedömningen. Nokia blev placerad som 2:a med HP och fin kritik även denna dag.

"Tilltalande, välbyggd hanvalp med vackert huvud, fin hals och front, en aning mjuk i mellanhanden, fin över och underlinje, normala vinklar bak, rör sig en aning tåtrångt bak, bra fram, fritt steg från sidan. Lovande valp!"

Jag glömde kameran i bilen båda dagarna så det blev inga utställningsbilder. Dom enda bilderna jag tog var på Lördagkvällen när jag och Nokia var ute på promenad. Vi bodde på ett vandrarhem i Prässebo, som låg i närheten av Tånga hed och värden där tipsade om en trevlig skogstur i närområdet.



2 kommentarer:

Susanne Lindström sa...

Jag har en liten "utmaning" till dig på min blogg! Kolla!

Whippeten Nota sa...

Hejsan!
Hoppas ni har haft en riktigt trevlig midsommar med allt vad det innebär :)
Ja det var synd att jag inte hade med mig Våga så syskonen fick träffats...
Men Nokia såg iallafall fantasktisk ut i ringen när jag såg er på söndagen ! Guldstjärna till er =)