måndag 14 april 2008

Fänkål har vandrat vidare...

Min älskade gammelman är borta. Du var en sån kämpe lille vän. Jag minns fortfarande veterinärens ord i Maj 2006. Det var mycket allvarligt, mycket dålig prognos, högst 3 månader kvar att leva, men mot alla odds överlevde du och levde nästan 2 år till. Sista året blommade du upp och verkade må bättre än nånsin. Jag är glad att vi vågade släppa taget och flytta från stan. Du slapp att gå i jobbiga trappor varje dag och istället för asfalt fanns här bara mjuka skogstigar att gå på. Jag är oändligt tacksam att jag fått dela mitt liv med dig alla dessa år.
Må du och Hassel springa tillsammans på evigt gröna ängar!

8 kommentarer:

Sagoruna sa...

Ja en stor och modig kämpe! Likaså stor personlighet. Stor kram till hans modiga matte!

Sara och Miki sa...

Massa tankar till er! Fänkål ville nog vara med sin bror, nu leker dom ihop :) Ta hand om er och småpojkarna, kram

mariaswhippar sa...

Tänker på er......

Kram Maria

Susanne sa...

Åh, beklagar så mycket!
Tänker på er-Susanne och grabbarna i Mattmar

Anonym sa...

Nu springer Fänkål o Hassel bortom regnbågsbron, leker o har det skönt.
Massor med kramar från Mia o Jazper.

Maria G sa...

Tråkigt. Skönt att han fick en härlig och glad ålderdom i gröngräset på landet.

Susanne Lindström sa...

Lille gubben! Fänkål och Hassel har det nog bara fint nu tillsammans. Jenny, hur klarar du allt detta? Jag tänker på dig och vovvarna!

Renata och Mats sa...

Alltid lika svårt..........

De finns kvar vid vår sida, i våra minnen för alltid.
Det krävs mod och empati att låta dem gå över till andra sidan innan de lider allt för mycket.

Tänker på er........

// Renata