lördag 24 november 2007

Veckan som gått...

har varit ganska så händelselös. Jag får väl ändå skriva några rader, så ingen tror vi har gått och lämnat jordens yta eller nåt. I Måndags damp det ner ett diplom i brevlådan, det var till Gråbo från Bassetklubben och var för anlagsprovet. En annan som damp ner var jag, fick mig en nattlig flygtur i trappen vilket resulterade i att jag blev allmänt mörbultad, några rejäla blåmärken samt ett stukat finger. Tusan så handikappad man blir när man bara kan använda en hand! Nåja, man får vara glad att det inte var värre.

Vädret är tristare än trist, bara grumulet hela tiden och inget som inspirerar till långpromenader. I onsdags kom vi dock ut en rejäl tur tillsammans med Annelie och hennes töser. I Torsdags förbarmade jag mig över min bil. Den fick sig en rejäl tvätt och blev som ny. Igår åkte jag in till Veberöd. Gick först en sväng i "centrum" och sprang där på en dam som planerade att skaffa Hjorthund, hon blev därför smått överförtjust över att möta en vinthund i byn. Sen mötte vi upp med Malin och Monty. Först fick grabbarna springa av sig den värsta överskottsenergin, sen visade Malin hur duktiga dom är på agility. Monty kan redan alla hinder, så det svåra var att få honom att lyda inför publik. Det gick jättebra trots att Gråbo höll låda och ville leka.

Jag hade tidigare i veckan planerat att lägga spår i helgen, men eftersom dom lovat regn på söndagen och sedan minusgrader, kändes det inte som någon bra idé. Det blev en långpromenad med Gråbo istället, vi gick genom Simontorpshängnet men såg några få hjortar. Sen gick vi ner till sandtaget, där han fick springa av sig. Gråbo blir som galen när han får springa i sand och rejsar upp och ner för sandslänterna tills tungan är nere vid knäna.

Nu är det snart mörkt ute och jag har precis tänt en brasa. Det blir nog mysa i soffan resten av kvällen och se på film.

Inga kommentarer: