onsdag 18 juli 2007

En dag i Malmö

Gårdagen spenderade vi i vår gamla hemstad Malmö. Tänk så avlägset det känns, har vi verkligen bott där? Nä, det har vi redan förträngt. Vi lämnade av hundarna hos min mamma och drog sedan ner på stan för lite shopping. Vi startade med en mjukglass och gick sen och strosade på gågatan och bara njöt av sommarvädret. Lång om länge kom vi fram till Triangelns köpcenter. Anders gick in på Kjell o co för att fixa nån grej till datorn. Ja, det var nån sorts mottagare till det nya trådlösa bredbandet, för den vi hade köpt funkade inget vidare. Det var för svag signal, så det kopplade ur sig titt som tätt. Jag gick runt på Lagerhaus under tiden. Sen gick vi till Claes Olsson och köpte fönsterventiler. Efter det var shoppingen klar och vi gick vidare till Möllan. Där passade vi på att äta på restaurang Indian Haweli. Supergott!

Mätta och belåtna rullade vi tillbaka till mamsen. När vi kom dit var min bror där och vi gick en härlig kvällspromenad med hundarna. Jag fortsatte min fotosession och tvingade Jackis att ta bilder på ett flertal olika ställen. Till slut tröttnade både han och kamerabatteriet och vi gick tillbaka. Väl hemma väntade kaffe och kaka på mammas uteplats. Nu var vi mer än nöjda med dagen och vi styrde kosan hem mot Blentarp.

2 kommentarer:

Sagoruna sa...

Den sista bilden på Gråbo var underbar tycker jag! Vilket ljus och så avlappnad han ser ut!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Jag tycker det är så härligt att kunna ställa upp hundarna utan koppel. Bilderna blir så mycket mer naturliga då. Vi får ta en dag och fota dina fröknar, om bara solen behagar titta fram från sitt gömställe igen!