måndag 15 september 2008

SVVK Laröd

I helgen var det utställning både Lördag och Söndag. På Lördagen var det Vinthundsklubben och jag ställde Gråbo i öppenklass och Nokia i valpklass 6-9 mån. Detta var första gången Gråbo gick i öppenklass och med den konkurrens som råder, (speciellt på vinthundsklubbens utställningar, då alla är ute efter specialcertet) såg jag det hela som träning. Gråbo är hittills sparsamt utställd, pga han inte riktigt trivs i ringen och jag var därför supernöjd med hur lugn och avspänd han var denna dag. Gråbo fick en etta och fin kritik :D Även fortsättningsvis kommer jag att satsa på LC och viltspår med Gråbo, men det känns kul att veta att det går att ställa honom mer om jag vill.

Gråbos kritik: "Exellent head, expression, eyes, ears and pigment. Exellent neck and topline. Good depth of chest. Sufficient front angulation, very good rear angulation. Moves well"

Gråbo på bordet och Domaren Gabriela Maria Veiga . Foton: Mathias Wendt

Efter en lååång väntan, jag tror klockan var närmre 14, var det äntligen dags för valparna (som gick i en annan ring för Domare Karin Hedberg) Nokia kom trea i sin klass, men vi glädjes istället åt kompisen Ernst med Annelie i snöret som blev BIR och sedan BIS-3 Valp!!! Stort GRATTIS!!! till er. Ernst är dessutom ev. Till Salu, mer info här!
Henrik och Juni var också på plats i Laröd. Juni vann öppenklassen och blev sen placerad som BT-3 och missade tyvärr certet med en hårsmån. Det var iallafall kul att ses igen tyckte både jag och Nokia!!

Nokias kritik: "8 mån stilig hanvalp, vacker hals, stabil front, bra kropp för åldern, kunde ha lite mer välvning i länden, fina breda lår, lätta effektiva rörelser"


Inga kommentarer: